Jiný svět v Novém Světě

19:52 Kristýna H. 2 Comments

Jak jsem psala v minulém příspěvku, jedna z věcí, ve které chci letos pokračovat, je obrážet kavárny, protože mě to fakt baví. I když je to trochu složitější v tom smyslu, že zatím s sebou musím mít minimálně to mladší mládě, protože se beze mě ještě neobejde. Co je ale fajn, že ve většině případů skvěle spolupracuje a daří se mi z ní vychovávat kavárenskou povalečku. Tak uvidíme jak dlouho to vydrží. 
Musím říct, na to, že je začátek ledna, tak se mi to kavičkování zatím fakt daří... Za posledních pár dní nebyl den, kdy bych někde neusrkávala dobré latté nebo cappuccino. Kupříkladu v kavárně Nový Svět. 



Moje srdce patří pražským Dejvicím a přilehlému okolí (takže Bubeneč, Hradčany a Letná). Od malička jsme chodívaly s mamkou na procházku "na hrad", protože jsme to měli kousek, a je tam tak krásně. Od té doby jsem trochu vyrostla, u Pražského hradu přibylo turistů, což celkovou atmosféru trošku nabourává, ale budiž, procházky kolem hradu zůstaly. I když už s mužem a dětmi vlastními. A kousek od tohoto turisty přeplněného místa, se nachází část, která se jmenuje Nový Svět. Sypu si popel na hlavu, že jsem o něm předtím neslyšela. Skončila jsem u Lorety a dál se mé obzory rozšířily až nyní. A právě v této části Nový Svět, je stejnojmenná ulička. A je božská. Ó, jak se těším na jaro, kdy se touto romantickou uličkou chci zase projít. Je jako z pohádky, jako ze starých časů. A navíc tam neproudí dav turistů jako na Karlově mostě. A tady to je. Kavárnička. Malá. Roztomilá. Kavárna Nový Svět.
Hned jak vejdete, mladej barista obsluhuje nablejskanej kávovar Faema E61 v takovém tom stylovém retro nádechu. V další pidi místnosti je pár stolečků a také je k dispozici teráska. Ta je samozřejmě aktuálně zavřená. Ale počkejte až bude možnost tam posedět. Ten výhled do Jeleního příkopu nad šálkem kávy bude mít hodně co do sebe! 



Byla to rodinná procházka. Takže žádná romantika ve dvou, ale společnost nám dělaly i děti. Opička toho ještě moc nevyžaduje, ovšem s Cipísem je to trochu složitější. O to milejší překvapení bylo, že a) nekoukali se na nás se zdviženým obočím (já s objemným kočárem - schovali jsme ho právě na aktuálně nepoužívanou terásku - a náš aktivní mladej pán) b) jsou tu na podobné případy připravení. Sice žádný dětský koutek, ale hry, kostky, jednoduché puzzle. Značka ideál! A ještě abych se vrátila právě k obsluze, i ta byla naprosto bez výhrad. Milá, pozorná a nikdo se na nás nedíval skrz prsty. Jen, že tu prý nemají rádi, když si chcete do kafe sypat cukr. No divte se! To je jako nalejt si do kvalitního červeného vína kolu. Fuj. Výborný kafe totiž cukr nepotřebuje!
Jak jsem se už zmiňovala, kávu zde dostanete z Faemy E61 a to samozřejmě tu výběrovou, konkrétně Doubleshot (se kterým se můžete setkat v karlínském Šálku, dejvickém Místě nebo Alza Café). V nabídce tu najdete klasicky nějaké ty zákusky, toasty, panini a také denní polévku. 
Musím říct, že jsem tímto romantickým místem naprosto nadšená. Ideální místo, kde si příjemně odpočinout při procházce po pražských památkách... :)

















Prostor  ⭐️⭐️⭐️⭐️- (no mohlo by to být drobet větší, ale ono to i tak má svou atmošku!) 
Obsluha ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Nabídka ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Káva     ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kavárna Nový Svět
Nový Svět 2, Praha 1
každý den kromě středy 11:00 - 19:00










2 komentáře:

  1. To je skvělý článek, také miluji takhle posedávání v kavárnách a dokonce bych i nějakou chtěla v budoucnu mít vlastní:-) Tak uvidíme, jak se podaří:-) Rozhodně více takovýchto článků!:-)
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Tenhle sen jsem taky měla, ale rychle jsem od něj upustila a užívám si "jen" jako zákazník a kavárenský vychutnávač. :)) Moc děkuji za komentář.

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️