Banánový chlebíček

21:16 Kristýna H. 0 Comments

Je mi jasný, že všichni teď pečete jak šílení, aby bylo cukroví na Vánoce. Taky se na to chystám, i když letos vynechám tradiční kousky a vrhnu se na zdravější a zajímavější verze, než jsou klasiky. Linecký a rohlíčky naštěstí budou péct v rodině jiní, tak o ten zážitek taky nepřijdu. Takže kdybyste měli chuť na něco trochu jiného, než takový to vánoční pečení, tak mám pro vás recept na banánový chlebíček. Ideální, když vám doma přezrajou banány. Receptů na tuhle jednoduchou buchtu najdete na internetu nespočet... Přidávám se tedy i já se svojí verzí. :) Banány jsou sladké dostatečně, takže je BEZ dalšího přidaného CUKRU a můžete si ho samozřejmě udělat bezlepkový (na verzi ze zcela pohankové mouky se chystám příště). A tak nějak se trochu omlouvám za odfláknutý "foodstyling", nechtěla jsem recept už odkládat a čekat, až si zase chlebíček upeču, tak snad to takhle přežijete.. :))



Co je potřeba:
300g hladké (celozrnné; pohankové) mouky (můžete i namixovat, naposled jsem dělala pohankovou/žitnou verzi půl na půl)
4 hodně zralé banány
70g rozpuštěného másla
1 vejce
špetka soli
1 plná polévková lžíce prášku do pečiva bez fosfátů
cca 50ml kefírového mléka (acodifilní, podmáslí; může být i klasické mléko, ale ta kysaná jsou lepší)
vlašské ořechy, kokos, rozinky

V jedné míse promícháme mouku, prášek do pečiva, špetku soli. V jiné míse smíchejte rozmačkané banány, vejce a máslo. Pokud máte, klidně přidejte i lžičku vanilkové extraktu pro zpestření chutě. Do tekuté směsi vsypte ořechy/rozinky, tentokrát jsem přidala i kokosové chipsy, což se ukázalo jako dobrá volba (strouhaný kokos by ve finální chuti tolik nevynikl). Do mísy s tekutou směsí prisypte suchou směs a dobře promíchejte. Napsala jsem do ingrediencí sice 50ml mléka, ale abych pravdu řekla, neměřila jsem, kolik jsem do těsta nalila, ale bylo to jen trochu. Těsto vlijte do chlebíčkové formy vystlané pečícím papírem a pečte v troubě na 200 stupňů cca 30-45minut (zkuste špejlí, klasika). :)




0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️