Dětské banánové keksy

15:23 Kristýna H. 6 Comments

Mám doma docela vděčného strávníka a samozřejmě jak jde o sladké dobroty, tak není nouze o to, že by zbyly. Proto se snažím ho zatím zbytečně nezatěžovat rafinovaným cukrem a už vůbec ne laskominami, které se běžně prodávají. Na to má ještě dost času. Raději mu sama něco upeču. Alespoň vím, co tam je a nevykouknou na mě nějaká skrytá éčka, palmové tuky a podobně. Dneska bych se s vámi chtěla podělit o neuvěřitelně snadný recept na dětské keksy, které vaše dítko spolehlivě zaujmou. O požadovanou sladkost se krásně postarají banány, úspěch zaručen! :) 



Co je potřeba:
3 zralé banány
strouhaný kokos
rozinky
lněné semínko
jemné ovesné vločky
chia semínka
mletá skořice

Banány musí být opravdu zralé, takové ty, které už nejsou na pohled zrovna fajnová záležitost, ale do pečení (nebo na smoothie, mňam!) se hodí naprosto skvěle! V míse je rozmačkejte a přidávejte další suroviny. Já všechno dávám od oka, takže vám přesné poměry nenapíšu. Uvidíte sami, že si do sušenek dáte tolik, co vy sami nebo vaše děti preferují. Jako základ ale doporučuji určitě dát ovesné vločky a drcené lněné semínko. Zbytek už je na vás - to znamená, že pokud doma nemáte chia semínka, rozinky, skořici, nic se neděje. 
Každopádně lněné semínko je určitě nutné rozemlít, rozdrtit. Jedině tak získáte všechno to skvělé, co nabízí. Jinak tělem jen projde bez jakéhokoliv užitku. Já mám historický, ovšem skvělý, mlýnek na kávu, který je jak dělaný právě na mletí lněného semínka (máku, ovesných vloček, slunečnicových semínek apod). Pokud podobný mlýnek nemáte, zkuste je rozdrtit v hmoždíři nebo dříve jsem kupovala semínka již nadrcená v DM drogerii. 
Všechny ingredience smíchejte s rozmačkanými banány. Na plech vyložený pečícím papírem lžící vytvarujte kulaté sušenky. Pečte na 180 stupňů cca 20 minut. ;) Tak ať dětem chutnají! :)




6 komentářů:

  1. Mňam, tuhle dobrotu bych si dala i já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) Taky jich vždy pár ujím já... :))

      Vymazat
  2. Jedním slovem mňam. Dítě nedítě, tohle bych si fakt dala. :D
    http://www.slawarehouse.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to mě velmi těší. Nejlepší je, jak je to jednoduché a přitom to skvěle nahradí kdejakou sladkost /kromě zmrzliny teda... :D/

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️