Věty, které neříkejte těhotným

10:16 Kristýna H. 2 Comments

Právě prožívám druhé těhotenství, a to závěrečnou část. Už jen zbývá užít si léto, než to všechno vypukne nanovo. Podobných témat je sice plný internet, ale říkala jsem si, že bych sepsala ty věty/otázky, se kterými jsem se setkala já. Když jsem byla těhotná prvně, musím se přiznat, že jsem byla "alergická" na otázku "A jak ti je?". Já vím, že na ní není vůbec nic špatného a je milé, že se okolí zajímá, ale já ji slyšela tak často, že by mi na spočítání nestačily ani ruce všech členů Klabzubovy jedenáctky... Ale na to se těhotných bez obav ptejte, tím nic nezkazíte!! :))




A chceš radši kluka nebo holku? 
Jak jako co chceš víc? Chci kluka, ale jéje, na ultrazvuku to vypadá na holku. No to jsem ale naštvaná, tak snad se doktor zmýlil a nakonec se tam ten pindik vylíhne... wtf?! Vždyť to přece není o tom, jaké pohlaví to ve finále bude. V tomhle ohledu mám uplně jiné priority. Třeba zdraví dítěte a pohodový porod. To chci.

Tý jo, kdy máš termín?/Čekáš dvojčata?
Většinou se to pronese s takovou intonací, že se tazateli zdá, jestli bych už dneska neměla být na porodním sále... Naštěstí mě tohle moc nerozhodí, protože si z toho sama dělám srandu. Ovšem ne všem to může připadat vtipné a žádoucí... :)

Jen si dej, jíš za dva!
Jasně, uplně se přežer, dej si dvojitou porci, živíš přece dítě! A ještě takový dodatek - v těhotenství si to můžeš dovolit... Tohle je taková blbost. Těhotná za dva rozhodně nejí a spíš je důležité dbát na to, co jíte. A jíst za dva? S melounem, co mám místo břicha si dát víc, než je nutné, tak si neumím představit se pohnout. Vlastně jo, jenom bych se odkutálela někam do kouta a tiše tam funěla.

Čau matko/těhulko!
Sice jsem matka, ale pro svoje dítě. Nemám tedy potřebu to ještě slýchávat od okolí. Mám přece jméno, ne?! A ještě jsem alergická, když mě někdo nazve "těhulkou"... Uf, stačilo mi to jenom teď napsat a už se mi rolujou ponožky...

A máte jména? Mně se víc líbí ...
Naprosto chápu, že jsou kamarádky a okolí zvědavé, já sama jsem taky zvědavá a ptám se na to. Ale prosím vás všechny, pokud vám někdo řekne, že se rozhoduje mezi dvěma jmény, nepodsouvejte mu, které se zrovna VÁM líbí víc. Tady už jsem poučená z prvního těhotenství. Tenkrát jsme se rozhodovali mezi Ondřejem a Davidem (nakonec jsme nedali ani jedno) a vždycky, když jsem to někomu prozradila, hned mi cpal, co je hezčí (a proč to druhé tak hezké není). Korunu tomu nasadila zvědavá sestra u zubaře, která se mě na jména též zeptala a já jí bohužel neřekla nějakou hovadinu, ale pravdivě jsem odpověděla. Její odpovědí bylo, že jméno David teď dává každej cikán. No díky. Babka mi to jméno tak znechutila, že bylo vymalováno. Od té doby jsme to neříkali a nakonec jsme se rozhodli pro úplně jiné jméno.

Ježiš, tobě to sluší!
Tohle není věta, kterou byste těhotným neměli říkat, to zas abyste si nemysleli... :)) Samozřejmě lichotka potěší. Ovšem jen když to myslíte vážně. :) Netvrdím, že těhotenství není pěkné, ale samozřejmě víc se mi líbí na druhých, než na sobě. Sama nechci nevypadat jako funící medvěd v teplákách, myslím si, že i v těhotenství to může ženám slušet (a sluší), ale pokud si to o dotyčné nemyslíte, neříkejte to. Těhotná to vycítí pokud to řeknete jen ze slušnosti. Krásné a sexy žádoucí si rozhodně nepřipadáme! :))

A to by mohlo stačit. Naštěstí jsem se nesetkala s nějakými vyloženě netaktními komentáři a ani teď, ani v předešlém těhotenství jsem neměla pocit, že by lidi měli bůh ví jakou potřebu mi šahat na břicho. 

Jaké máte vy zkušenosti s otravnými nebo nepříjemnými větami či otázkami v těhotenství?
Těhotným zdar! :)




2 komentáře:

  1. Tez mi rikali tehulko a uplne nejvic jsem nesnasela kdyz mi nekdo rekl,ze mi to sekne . Ze 65na 97kg to proste nemuze byt pravda. Osahavani bricha fuuuj a uz ty rady co a jak mam delat. Tvuj clanek je bezva ...a jmena radsi si je nechat pro sebe... debata pred porodem proc nee to jmeno je husty. Nakonec jsme ho dali na truc. :-Dat se Tve druhe ditko jmenuje jakkoliv at je zdrave. Jeho kamaradi mu stejnak budou rikat "ty vole"... ci jinak... MarMar

    OdpovědětVymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️