Jak moc se necháme ovlivnit?

12:05 Kristýna H. 16 Comments

Dnešní příspěvek bude takový zamýšlecí. Rozhodně nechci na nikoho narážet, píšu z vlastní zkušenosti, protože i já jsem taková a nechám se zlákat dobrými recenzemi nebo když se kolem mě míhají stále stejné věci, které se mi původně nelíbily, najednou tak hrozné nejsou. Máte to tak taky? Od té doby, co sleduji pár blogů a blogerek na Instagramu, tak mě překvapuje, jak moc funguje blogerská reklama snad na cokoliv.

Je jasné, že móda se mění a většinou nosíme to, co je "v módě". Některé trendy se vrací a opakují, nebo se objevují nové. A to je v pořádku. Těžko si představit, kdyby někdo aktuálně vyrazil v devadesátkovém nebo osmdesátkovém stylu... :)) Ale to je vedlejší produkt, já se spíš chci zamyslet nad tím, jak nás ovlivňuje to, co nosí ostatní, co si kupují ostatní, jakou kosmetiku používají ostatní. Všímám si, jak velkou moc má blogoscéna a reklamní zadavatelé jsou si toho sakra vědomi. Moc se mi nelíbí propagace levných asijských eshopů typu Sheinside nebo Romwe a pod. V tom mě velmi baví blogerka Sandra Kisic (původně Boo Needs New Shoes), která si s nimi nebere servítky a naplno napíše, jak moc příšerné tyhle hadry jsou. Nebo vloni v jednu chvíli bylo naprosto "přebabylipsováno", tenhle "zázrak" (rozuměj uplně obyčejnej balzám na rty) musel mít prostě každý a psalo se o něm snad všude (třeba i já tady, ve srovnání s jinými balzámy na rty). Co se týče kosmetiky, je to obrovsky individuální záležitost, co jednomu sedí, druhému nemusí, i když má třeba podobné vlastnosti pleti. To si každý musí vyzkoušet sám. Tady se i já sama nechám jednoduše ovlivnit a zkouším různé výrobky, které mě na základě oněch doporučení oslovily. Ovšem i tady musíte najít někoho, kdo píše recenze opravdu objektivně. Protože je milion a jeden blog, kde vám doporučí nějaký výrobek, který stojí ale tak za houby, že byste ho nevylili ani do záchoda, aby se vám nezničil (ten záchod, pochopitelně). A to jen proto, že ho nějaké to děvčátko dostalo zdarma (a pod určitými podmínkami) k recenzování. Osobně můžu doporučit Ordinary Life, kde Rendy nejen, že vždy na závěr článku napíše, že děkuje dané firmě za poskytnutí výrobku k recenzi (tzn. že přizná barvu), ale nijak ji to neovlivní při objektivitě - buď to stojí za prd nebo je to dobrý. Další má oblíbená beauty blogerka je Sobi a její Čokoládová kočka.:)



Ale co se týče bot, kabelek, hodinek, jídla a pití (ano, i v této oblasti jsme velice jednoduše ovlivnitelní) tam to jede opravdu ve velkém. Vždycky sleduji například na IG vlnu jedné značky hodinek, jedné značky kabelek, bot, jednorázového tetování, tipy na knižní eshop či portál, kam si můžete ukládat, co byste chtěli od někoho dostat - seznam má tedy sloužit k tomu, aby vám dárce nedal to, co prostě fakt nechcete. Fajn. Ale opravdu jsou ty plastové kabelky Obag tak pěkné? Musím mít kabelku Michael Kors (kdo to vůbec je?!) jako všichni ostatní? Opravdu se nám líbí espadrilky ať už Tomsky nebo jakékoliv jiné (i když vypadají jak když jste je zrovna sundali Vinnetouovi z nohy)? Musím mít taky ty hodinky Daniel Wellington jako všichni ostatní? Nebo plastové boty Melissa či Mel? Jako opravdu a vážně se mi líbí ty kalhoty, jejichž rozkrok mi končí u kolen nebo si obout Nike Air Max, i když v nich mám trojnásobně obří nohu?! Musíme všichni pít chemické rostlinné nápoje od Alpro (přičemž rostlinná mléka si lze poměrně jednoduše připravit doma), všichni chodí do Paula na snídaně, kafe zásadně ze Starbucksu, pijou Uga a jedí tyčinky Raw Energy a jiné.... Jak říkám, na nikoho opravdu nenarážím, protože joo, i mě se totiž líbí kabelky Obag, jedny Tomsky mám objednané a Ugo miluji. :)) O Melkách a Melissách se nemusím snad ani zmiňovat. I já všechno propaguji (ze svého vlastního popudu). Jenom si říkám, že se zde tak trochu nabízí otázka, zda vlastně půjdeme s davem nebo si budeme razit vlastní styl, hledat oproti tomu třeba šikovné autory, kteří mohou nabídnout skvělý a nápaditý sortiment ať už kabelek, oblečení či doplňků, které nenosí každý druhý. To je prostě na každém z nás. Pamatuji si, když jsem si objednala své první Melky, tenkrát ze Slevomatu, tuto značku jsem vůbec neznala, ale prostě se mi líbily. Od té doby to byla jasná láska. A Melománie se začala také rozšiřovat. Nicméně vnímám na sobě, že někdy si říkám - ježiš, to je ošklivý, jak se to někomu může líbit?! Za nějaký čas zjistím, že si říkám - ale tak není to zas taková hrůza... Uplyne ještě nějaký čas a najednou se přistihnu, že brouzdám na internetu a daný výrobek vyhledávám, porovnávám ceny a co hůř, uvažuju o koupi! A tak to funguje! 

Jak jste na tom vy? Také se necháte jednoduše ovlivnit? V jakékoliv oblasti - kosmetika, oblečení, jídlo.. cokoliv.

16 komentářů:

  1. Tento článok som zdieľala na svojom blogovom FB účte, pekne si to vystihla. Ja sama na jednej strane krútim hlavou nad tým, ako sú "dievčatá okolo mňa veľmi ovplyvniteľné" (akoby sa ma to ani netýkalo), no na strane druhej sa aj u mňa nájde pár (našťastie, veľmi lacných) drobností (typu "telefónna" gumička, sviečky Yankee Candle a pod.), o ktorých - nebyť blogov - ani neviem, že existujú... Celkovo mi však takéto "masovky" prekážajú a síce sú mnohé veľmi pekné, čím nápadnejšia alebo drahšia daná vec je, tým menej ma láka. **DAY by DAY**

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, tak to ti děkuji! ;) Mám to stejně - když už je toho opravdu až moc, pak mě to odrazuje.

      Vymazat
  2. Pěkně si to vystihla, skvělý článek!
    http://monniegawlasova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Je to pravda, také na sobě, i svém okolí vnímám, jak se člověk dokáže nechat ovlivnit. Ať hned, nebo postupně.. Akorát mě občas štve věc, kterou neovlivním. A to, že se mi třeba něco líbí, používám to a najedou se z toho stane hit (který třeba i sklízí sem tam kritiku) a najednou vypadám jako když to používám/užívám/nosím jen proto, že to je teď hit. Např. Starbucks (ano, mě ta káva prostě vážně chutná) nebo výrobky od Yankee candle. Ty jsem zaznamenala dřív, než to bylo v kurzu a člověk si potom skoro až říká, jak je blbej, že o tom nezačal psát dřív, než ostatní :D No jo.. :-) Dobrý článek (y)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v tom ti přesně rozumím. Tak jsem to měla s těma Melkama. Kdysi je nikdo neznal, teď jsou všude. Děkuji ti! :)

      Vymazat
  4. Já teda moc ne, jediné, co mě snad ovlivnilo je teď ta Pandora éra - nebyla jsem vůbec na šperky, ale byla jsem se podívat v obchodech a musím říct, že jsou fakt krásné a kvalitní (obzvlášť, když jsem zjistila, že mají i přívěsek na squash!) ... ale jinak tomu moc nepodléhám :)
    www.deelays.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda! Na Pandoru jsem zapomněla! Tu jsem jednu dobu taky vídala snad všude. Dokonce jsem teď v F&F viděla náramky přesně v tomto stylu... Ach jo. :D Děkuji za komentář!

      Vymazat
  5. Snažím se nenechat ovlivnit vším, co čtu na internetu, ale pokud daný produkt zapadá do mého životního stylu, ráda ho vyzkouším a pak se rozhodnu, jestli stojí za to (naštěstí mě takhle míjí všechno beauty a trendy v oblečení). To, že je něco zrovna populární, ale nezpůsobí, že se tomu začnu vyhýbat. Třeba jak zmiňuješ UGO, tak to piji již několik let a pokud se nezmění kvalita. tak ho budu pít pořád. Je však dobré si budovat kritické myšlení a nebýt tak snadno ovlivnitelná ovečka :). Moc pěkný článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tak to také mám. Tak je to rozumné. Netlačit se uměle do něčeho, co není pro mě a stejně tak se tomu nebránit, pokud se mi to prostě líbí. Ano, Ugo jsem pila taky ještě v době, kdy ho nikdo moc neznal,natož aby byly nějaké UGO bary... (btw - já miluji kombinaci jablko x mrkev! Už od začátku... :) ) Děkuji ti! :)

      Vymazat
  6. Skvěle napsaný článek. :) Haha, já kdybych měla peníze, tak bych byla asi taky ovlivněna, ale jelikož jsem chudý student, tak jen můj mozek říká" "Hmm, to bych chtěl." :D Každopádně smutná pravda, že kdybych měla peníze, tak si ty věci taky pořídím..

    Summer Reading

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem byla "chudý student", většinou jsem taky jen "achala", že se mi to líbí, ale mám smůlu. Jakmile jsem si začala normálně vydělávat, stejně jsem se většině věcí bránila, protože mi stále přišly (a pořád jsou) drahé, ale teď už si dopřeju... :) Takže neboj, jednou to přijde.. :)) Děkuji ti!

      Vymazat
  7. Máš pravdu, ale musím se pochválit. Zas tak moc se ovlivnit nenechám(nemám doma nic z toho, co máš v kolážích :D). Tedy nechám, ale většinou na to jen koukám na nějakém eshopu, ale ke mně už to neputuje. Zkrátka proto, že vše, co je zrovna "in" je i drahé. :)
    http://slawarehouse.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, to ti snad i závidím! :)) To máš pravdu, většina těchto věcí, co frčí, jsou strašně drahá... Děkuji ti za komentář! :)

      Vymazat
  8. Moc pěkný článek. Pozoruji na sobě, že nejsem moc ovlivnitelný člověk - tzv. všeho s mírou. Ano, vyzkoušela jsem Babylips, paletky od MUR (tuto značku jsem však objevila dávno a informovala na blogu jako první). Ale co se módy týče, absolutně se mi nelíbí, že každá druhá má předraženou kabelku Obag, zlaté tetování, skleněnou láhev na smoothie a kytičkovou čelenku ve vlasech. Kam se poděla ta individualita, kterou má člověk vyzařovat? Na to asi člověk musí trošku vyzrát, ve svých 27 letech jsem na to přišla, že o tom ten život není, abych měla vše, co ostatní.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to já jsem případ zcela speciální :). Mám svůj styl, absolutně neřeším co teď zrovna je a není in, jakékoliv blogerské vlny, kdy všechny blogerky najednou recenzují to samé mě vždy totálně minou a většinou zjistím až dodatečně o půl roku později, že tu nějaká taková vlna byla. Jdu svou vlastní cestou a i kdyby mi bylo řečeno, že všichni jsou přes pole, protože je to teď in, stejně bych šla lesem. Upřímně ale musím říct, že mě strašně obtěžuje Starbucks mánie. To kafe je předražené a hnusné. Já mám kafe hodně ráda, ale Starbucks to je taková srajda, že se to pomalu nedá vypít. Stejně si myslím, že si to všichni kupují jen proto, aby si to mohli vyfotit na Instagram :D.

    OdpovědětVymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️