Domácí houstičky podle Dity P.

10:04 Kristýna H. 4 Comments

Dnešní recept se může zprvu zdát jako složitý, ale vůbec tomu tak není. Ale je zdlouhavý neustálým čekáním - nejdřív musí vzejít kvásek, pak jedno kynutí, druhé kynutí, pečení... Upřímně si neumím představit, že bych housky měla péct zčerstva k snídani... To bych asi musela vstávat ve tři. :)) Nicméně pokud byste chtěli domácí křupavé houstičky, tyhle podle Dity P. jsou ideální variantou. Není to sice extra rychlé a "jednoduché" jako od super kuchařského velmistra Ládi Hrušky (ehm, jednou jsem podle něj zkoušela nějaké bagetky a ve výsledky jsem je mohla použít leda tak jako baseballovou pálku), ale o to víc z nich budete mít radost a pochutnáte si! 
Recept přidávám původní přesně podle Dity, jakožto nezkušená pekařka jsem neměla důvod cokoliv měnit. Jen je chci příště zkusit z celozrnné mouky, tentokrát jsem je dělala z bílé, aby je mohl jíst i Cipís. A je pravda, že sádlo doma nemám, takže jsem místo něj musela použít máslo. Určitě je zkuste a nechte si chutnat! :)




Co je potřeba:
500g hladké (celozrnné) mouky
půl kostky čerstvého droždí
1 lžička cukru
200ml mléka (+ 2-3 lžíce navíc)
3 vrchovaté lžíce bílého jogurtu
3 lžíce změklého sádla (já použila máslo)
1 lžička soli
1 bílek
hrubá sůl nebo mák na posypání

Mouku prosejeme do mísy a doprostřed uděláme důlek, do kterého nadrobíme droždí, posypeme ho cukrem a zalijeme trochou vlažného mléka. Necháme vzejít kvásek (trvá cca půl hodinky). Jakmile vzejde kvásek, do mísy přidáme jogurt, sádlo (máslo), sůl a zbylé mléko a vypracujeme v těsto. Necháme jej alespoň hodinu kynout.
Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučněný vál a znovu ho rukama lehce prohněteme, rozdělíme jej na 12 kousků, z kterých uválíme válečky. Z nich si nakrojíme tři proužky, z kterých upleteme housky jako cop. 
Spletené houstičky necháme plechu ještě cca 20 minut kynout, poté je potřebeme bílkem ušlehaným s trochou mléka a posypeme solí nebo mákem. Dáme péct do trouby vyhřáté na 180 stupňů, cca 30 minut a nezapomeneme také dovnitř trouby postavit misku s vodou.  



4 komentáře:

  1. Houstičky vypadají fakt k nakousnutí :) Já často dělám podle Ládi Hrušky loupáčky a vždycky si pochutnává celá rodina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já podle něj zkoušela už dvoje pečivo a obojí se nedalo vůbec jíst... :D Loupáky by mohly snad dopadnout lépe. ;)

      Vymazat
  2. Vypadají výborně! Zrovna včera jsem dělala takové bulky, takže shoda :-)) Ten proces je dlouhý, ale stál za to. Místo máku jsem použíla sezamová semínka a byly vážně super :-) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, mňam! :) Když člověk vytahuje to voňavé pečivo z trouby, tak je to vážně radost.. :) Ano, i ten zdlouhavý proces za to stojí. :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️