Jak nezešílet na mateřské

10:09 Kristýna H. 14 Comments

Předem bych vás chtěla upozornit, že dnešní článek úplně stručný nebude, ale tímto tématem prostě žiju, tak jsem si říkala, že bych se s vámi mohla podělit o několik tipů. Mateřství je obrovská a zodpovědná úloha v životě ženy. A můžu vám říct, že občas je to na hlavu, občas máte pocit, že se musíte nutně zbláznit nebo vyskočit z okna. :) Když se vám narodí dítě, svět se najednou obrátí vzhůru nohama a nejde to zastavit, jede to na plný obrátky, hormonální superbouře, nemáte na chvíli žádnou pauzu. Musíte fungovat. Připravit se na to nedá. Pokud máte první dítě, těžko si před jeho narozením představit, do čeho jdete. Život se změní, ale určitě nekončí, jenom se musíme naučit pracovat jinak s časem a svými možnostmi. Co se týče termínu mateřská dovolená, no tak jo, je to trochu zvrácenost. :)) Dovolenou si samozřejmě všichni představujeme uplně jinak. Nicméně musím říct, že já si to na mateřské začala užívat zhruba v půl roce dítěte. Od té doby je to fajn, ale i tak se občas stane, že mám pocit, že je někde skrytá kamera a někdo se náramně baví a čeká, až mi rupnou nervy. :) Takže mám pro vás, budoucí či současné maminky pár rad, z mého úhlu pohledu, jak na mateřské ideálně nezešílet. :)


  • Koníčky - sice je v tuhle chvíli dítě středobod vesmíru a tak nějak všechno se točí kolem něj, nicméně nesmíme zapomínat sami na sebe. Je fajn si najít něco, co nás baví, čím vyplníme ty chvíle volna. Háčkování, malování, vymýšlení různých DIY vychytávek, vaření, atd. Mě například baví psát si tento blog. Je to můj chvilkový útěk od mateřských povinností a zabírá to. ;)
  • Čtení - toto částečně souvisí s prvním bodem. Nicméně to neberu jako nějaký extra koníček, ale skoro jako nutnost, aby člověk uplně nezakrněl. :) Ať je to čtení vašich oblíbených knih, časopisů, blogů, zpravodajských portálů, prostě co máte rádi. ALE! Ideálně jako oddych nečtěte nic, co souvisí s dětmi! Prostě změňte téma! Stejně tak si myslím, že není od věci být alespoň částečně v obraze co se týče dění ve světě. Když to jde, snažím se nevynechávat zpravodajství na České televizi. 
  • Setkávání s přáteli -  Nezavírejte se doma, nechtějte, aby všichni chodili jen za vámi. Choďte mezi lidi i vy. Ať už s dítětem nebo bez dítěte, ať už s bezdětnými kamarádkami nebo s těmi, co děti mají. Na návštěvy, do kaváren, na procházky... Všechno se počítá. Zabavíte se, přijdete na jiné myšlenky a vypadnete trochu z toho běžného domácího prostředí.
  • Stanovte si cíle - může to být váš styčný bod, co chcete během mateřství zvládnout. Naučit se novému jazyku, vystudovat vysokou, udělat si jakýkoliv kurz. Všechno jde, když se chce. :)
  • Výmýšlejte si program - Jak asi víte, baví mě nakupovat. Jakmile to šlo a chtěla jsem se podívat do nějakého krámu, udělala jsem si výlet do města, spojila to s procházkou s cílem dojít do centra a do daného obchodu (musím teda ale zaklepat, moje dítě zatím bylo vždycky hodné). Často jsem i povinnosti spojovala s příjemným a užitečným - například když jsem si musela vyzvednout před létem cestovní pas, cestu tam jsme absolvovali MHD a protože bylo hezky, zpět jsme to celé šli pěšky. Mimochodem, takové dlouhé procházky určitě prospívají hubnutí po porodu! Když máte co dělat, máte program, vážně to pomáhá, aby se člověk nezbláznil všedností a mateřskou každodenností!
  • Snažte se s partnerem najít čas jen pro sebe - není to nejlehčí, ale když máte hodné hlídací babičky, využijte toho a jděte spolu do kina, na večeři, do divadla. Nezapomínejte na svůj partnerský život! 
 
Nechápu ženy, co musí sdílet své počůrané těhotenské testy, fotky v prádle ať už jak hubnou nebo jak jim roste břicho, či každý prd v životě jejich dítěte...
zdroj: Modrykonik.cz

  • Nesdílet milion fotek denně - osobně nedávám fotky svého dítěte na facebook ani kamkoliv jinam veřejně. Samozřejmě se ráda podívám na fotky dětí mých kamarádek, naštěstí mám všechny rozumné a fotky nesdílí gepardím tempem. Nikoho nezajímá dennodenní přísun milionů fotek vašeho přírůstku, šetřete s tím. Další věc, kterou už jsem tu také kdysi zmiňovala - internet je věc veřejná - nikdy nevíte kdo se k obrázkům vašeho dítěte dostane a co s nimi nebo nad nimi dělá.
    Nejhorší jsou v tomto snad mateřské weby. Jeden za všechny můžu jmenovat například Modrykonik.cz, kde (praštěné) ženské nahrávají a sdílejí tisíce fotek ze svého života a života dítěte (viz obrázek výše), které ještě nemá šanci rozhodovat o tom, zda chce nebo nechce, aby ty fotky byly veřejné. Ne ne, tohle prostě nepochopím. 
  • Mluvte normálně - zachovejte si svou úroveň a nepoužívejte všechny možné ultradementní výrazy jako mimísek, bejbísek, těhulka (či těhultestík - wtf?!), mimiblivajzky (příkrmy) apod. 
  • Odměňujte se - co si budeme povídat, je třeba si dělat radosti - pro mě je jsou to nákupy. Oblečení, kosmetika... Je třeba se v rámci možností odměňovat za tu každodenní dřinu! :))
  • Nemykat - o tom jsem tu už také kdysi psala, mykání je takový ujetý nešvar velké většiny maminek. Málokterá se tomu vyhne, také jsem s tím měla problém. :)) Zezačátku jsem až nevědomky říkala my (jsme nemocní), my (máme obráceně plínku). Pak jsem si uvědomila, co to plácám za hlouposti a dávám si na to pozor (i když mi to ještě někdy, naštěstí jen velmi málo,  ujede).
Dítě mám jedno, až někdy budu mít dvě, je mi jasné, že spoustu věcí půjde dělat hůř a obtížněji, ale stejně si myslím, že když se chce, tak to jde. :) A jaký je váš recept jak nezešílet na mateřské? Budu moc ráda, když mi napíšete vaše tipy! :)

14 komentářů:

  1. Prosim vsetky mamicky, aby nezverejnovali fotky svojich od jedla umazanych deti. Toto fakt nemusim. Inak dobry clanok :-)
    kaviaren

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, s tím také souhlasím... :D Jednou jsem to napsala do komentářů nějakého alba (pěkný dítě, ale zapatlaný od jídla, že spíš vypadalo, že právě všechno vyzvracel) právě na tom modrym koni a mamičky se do mě pustily jak divé! A ve finále jsem byla já ta špatná, že nedávám fotky svého dítěte na net - že bude pak kvůli tomu šikanovaný. :)) Děkuji! :)

      Vymazat
  2. Tak slova bejbísek a těhultestík mě upřímně rozesmaly :D Já dítě zatím nemám, takže mě by se spíš momentálně hodil článek jak nezešílet ze školy, ale v tomto ohledu jsem od malička "pravá holka" a moc se na tu roli těším. I když počítám s tím, že občas budu nadavat :-))

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, škola, ta je taky slušný způsob, jak zešílet. :D Některé hrůzné vzpomínky ze školy mě děsí dodnes. :D Jo a to je jen zrnko těch slovních perel, co se dá na baby diskuzích najít... :D Neboj, i já taky občas nadávám... :))

      Vymazat
  3. Moc hezky napsaný článek! A moc mě bavil i přesto, že ještě dítě nemám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to s těma fotkama je pravda. Zapnu facebook a jediné co na mě vyskočí, je spousta usmívajících se a slíntajících dětí. Já chápu, že se o ty zážitky chtějí maminky podělit, ale co je moc, to je moc. Navíc, statusy, že nám roste první zoubek a že máme rýmičku .. to mě fakticky nezajímá :-) Ale super rady, až to přijde, budu se jich držet :D www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na FB je docela fajn funkce, že lze uživatele skrýt - takže ti nelezou do tvého kanálu zpráv žádné tyhle otravné fotky (též jsem musela udělat kdysi takovou malou selekci). Přesně jak říkáš - co je moc, to je moc a zároveň bych dodala - málo je někdy více! :) Děkuji moc. ;)

      Vymazat
  5. Tak ty vyrazy jsou dobre ujete! :-D
    Mam jedno skvrne..srandovni az hruza, takze materskou nepovazuji za dovcu, ale bavim se dost.. Na weby nechodim a stykam se jen s normalnimi matkami..nepotrebuju se denne bavit o plinkach, prikrmech a nemocech..proboha!

    sesteloumebavisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, a těch výrazů je tolik, jen se stydím, když to čtu. :D Je to tak, žena-matka by si měla zachovat trochu tvář a úroveň. :)

      Vymazat
  6. Páni, to je super, vtipný článek :-D
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Sice ještě bez mimíska :-))), ale fakt jsem si článek užila a věřím, že nikdy nebudu ta matička, které jsou na modremkoníkovi a jiných podobných webech :-D Díky za super článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát za komentář. :) A budu ti držet palce, ono to ve finále není nic složitého! :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️