Honba za vánočními dárky

13:42 Kristýna H. 14 Comments

Všechny možné blogy se teď hemží příspěvky, kde můžete najít tipy na dárky. Jak jinak, než hmotné dárky (aktuálně jsem zaznamenala vlnu příspěvků na "dejmidarek.cz"). Určitě je to super, holky blogerky vás můžou skvěle inspirovat, pokud vám dochází nápady. Osobně se tedy snažím dárky pro daného člověka vymýšlet na míru - tedy podle toho, co má rád, co rád používá, co by rád zkusil atd. Ale samozřejmě najdou se i tací, kteří jsou záhadní jak hrad v Karpatech a potřebovala bych věšteckou kouli, abych věděla, co by jim stoprocentně udělalo radost. No ale co tím chci říct - zbrzděte, zastavte se! Vánoce jsou jednoznačně super skvělý byznys. Prodejci mají v tomto období snad největší žně z celého roku, lidi objednávají a nakupují jak diví! Ale trochu se tím potlačuje to kouzlo Vánoc, ten klid... Tento týden jsem byla (ve všední den - dopoledne) v Ikee a bylo tam natřískáno jak blázen a dokonce zasekaný výjezd z parkoviště! To to tam nechci vidět o víkendu! Brrr... Je s tím sice více práce, ale podle mě třeba hrozně potěší dárky, které sami vyrobíte - na internetu je nepřeberné množství tipů na DIY výrobky, takže podle mě taky kápnete do noty snad každému. Nebo miminálně mamce a ségře. :))


Moje vánoční tipy tedy nejsou uplně na dárky, ale spíš na příjemné strávení Vánoc. Já bych se zaměřila na to, co je na těch Vánocích totiž mnohem důležitější, než všechny dárky, a na co by se nemělo zapomínat.
  • klid - stres se s vánoční pohodou fakt neslučuje. Ideální je tedy dárky shánět s dostatečným předstihem a ne 23.12., pak se rozčilovat v koloně aut sunoucí se šnečí rychlostí nebo mrznout na přeplněné autobusové zastávce u nákupního centra. Vydechněte a čerpejte atmosféru někde uplně jinde. Dejte si svařák, perníček, přivoňte si ke skořici a pomeranči, lehněte si do vany s vrchovatou pěnou a prostě relaxujte. 
  • výzdoba - věřím, že většina z vás si Vánoce bez výzdoby představit neumí. Ani já. To by prostě nebylo ono! :) Výzdoba navozuje tu příjemnou atmosféru, jehličí z větví provoní celý byt.
  • svíčky - jako je nezbytná výzdoba pro tu fajn atmosféru, kdy jindy, než přes Vánoce spálit všechny svíčky, které doma máte?! :))
  • procházka - vynechte obchodní centra, vánoční trhy, pokud tam nemusíte chodit. Tam klidu ani pohody totiž příliš nenajdete. Jděte se projít někam úplně jinam, někam, kde nenarazíte na tunu naštvaných lidí.
  • usmiř se - možná je to klišovité, ale Vánoce se skoro nabízí k tomu si najít chvilku a usmířit se s někým, s kým to nějakou dobu skřípe nebo pokud s někým nemluvíte a je to naprosto zbytečné. Hlavně, když je nějaká taková rozepře v rodině.
  • obejmi koho máš rád - a tohle není úplně nutné dělat jenom o Vánocích, to jen, abychom na to nezapomínali, protože je to prostě strašně důležitý. :) 
Tak všem přeji, ať všechny možné dárky máte co nejrychleji vyřešené, bez stresu, bez toho, aniž byste si na to museli půjčovat peníze (což je podle mě uplně ta největší blbost!) a hlavně Vánoce prožijte v klidu, bez stresu a s těmi, které máte rádi. Protože o tom to je! :)

14 komentářů:

  1. Když on i ten dáreček k těm Vánocům patří :-) Jinak dělám vše, co máš na seznamu a dárky nakupuji s předstihem tak akorát. Abych nezačala moc brzy, ale zároveň se vyhnula stresu :-) Procházku mám nejradši tu na Nový rok :-)) Přeji krásné Vánoce! :-)

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom žádná! To jsem ani nechtěla říct, že by měly být Vánoce bez dárků! To né! :) Však i já sama mám svá přání od Ježíška a pod stromeček prostě dárky patří. Spíš jsem tím chtěla naznačit, aby to lidi nebrali jen jako honbu vánočními dárkami, ale nezapomínali při tom na toho ducha Vánoc. Že vše se dá prostě vyřešit v klidu - přesně například s tím předstihem. :) Také přeji krásné Vánoce! :)

      Vymazat
  2. Když si někdo půjčí na dárky, tak to fakt nechápu. Pro mě jsou vánoce klidným obdobím, žádný stres, nakupování a vymýšlení dárků mám moc ráda :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám úplně nejradši, když už mám dárky vymyšlené, nakoupené, tak je pak balit. A uplně největší radost mám, když ten obdarovaný má radost! :) Děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  3. Krásný článek, co má něco do sebe :) I pro mě je nejdůležitější klid a proto jsem se nikdy o vánocích nestresovala. Že si lidi půjčují na dárky chápu, každý chce přece udělat toho druhho štastněho, ikdyž na svůj úkor. Myšlenka je krásná, ačkoli to pro mnohé pak špatně dopadá, což je smutné, když jsou to lidi milí a nesobečtí.

    http://bayachick.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Já to "chápu" jen v případě toho, že si někdo půjčí na dárek pro dítě. Rodiče je nechtějí zklamat. Přesto bych se snažila během roku šetřit, abych tedy mohla svému dítěti ten vytoužený dárek pořídit, hlavně si nepůjčovat. To se prostě může zvrtnout na hodně nepříjemné věci... Takže podle mě to není o tom, že by někdo nechtěl udělat druhému radost, ale spíš jde o tu formu, respektive o to, jak k tomu dospěje! :) Bohužel jsou na trhu firmy, které nabízí půjčky peněz za nesmyslných podmínek a pak se výsledná částka může vyšphat do zbytečně vysokých cifer... No ale každopádně je to každého věc! :) Krásné Vánoce a děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  4. Skvělý článek, takové tipy si přečtu moc ráda po všech těch tipech na dárky, které se objevují skoro na všech blozích :) Občas je opravdu fajn zastavit se a zapřemýšlet nad pravým významem Vánoc :) Mě třeba všechny tyhle důležité věci, jako rodina, láska a pochopení (což samozřejmě neplatí jen o Vánocích) vždycky připomene videoklip a písnička War is over od Johna Lennona...protože...no, ten kdo ten videoklip zná určitě ví... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář, jsem ráda, že se článek líbí! :) War is over je celkově jedna z nejkrásnějších vánočních písní! :)

      Vymazat
  5. Super článek, moc hezká fotka, čím fotíš?:)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. :) Fotím Canonem 60D s různými objektivy. ;)

      Vymazat
  6. Tohle je parádní článek a ve spoustu věcí s tebou souhlasím, vlastně mi tak trochu mluvíš z duše :) A s tou koulí a hradem v Karpatech jsi mě vážně rozesmála, mám tyhle přirovnání hrozně ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) No mamka to vždycky říkala (takže mi to přijde hrozně běžné) a já furt přemýšlela, jaké jiné přirovnání bych vymyslela, aby to bylo originálnější. Tohle přece musí každý znát! Ale nakonec jsem nechala přeci jen ten hrad v Karpatech. Tak mě vážně těší, že tě to pobavilo! :)) Taky mám právě ráda vtipná přirovnání. :)

      Vymazat
  7. Tak o tý IKEA jsem neměla ani číst:D
    Zrovna zítra se tam chystám.
    Dneska jsem dělala DIY kalendář pro švagrovou, tak snad se bude líbit:--)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! :) No taky mě to překvapilo! A to jsem tam vlastně šla jen pro takový kelímky na štětce na make-up :)) Ale třeba už to bude lepší, kdo ví. ;) Jo a nějaký ten rok zpátky jsme tam byli den před Štědrým dnem a volnější ikeu jsem snad neviděla! Asi nějaká dobrá konstelace hvězd. :)))

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️