Celozrnný tvarohový koláč s hruškami

9:12 Kristýna H. 5 Comments

Nejen mirabelky nebo švestky, ale tentokrát i hrušky jsem si natrhala na procházce s Cipísem. Nebyly ještě uplně zralé, tak jsem si říkala, že budou akorát vhodné do nějakého koláče. Trochu jsem experimentovala, takže výsledku jsem se lehce obávala. Ale jo, koláč je dobrý, mohu se s vámi podělit o recept! :)



Těsto (na formu o průměru 26cm):
260g celozrnné hladké pšeničné mouky
100ml vody
1 vajíčko
40g rozpuštěného másla
malá lžička soli

Náplň:
500g polotučného tvarohu
hrst hrozinek
2 žloutky
lžička vanilkového extraktu (nemusí být)
2 lžíce agáve sirupu
4 hrušky

Drobenka:
60g ovesných vloček
3 lžíce třtinového cukru
40g másla

Ze všech ingrediencí na těsto jsem v míse uhnětla pevnou hmotu, kterou jsem následně dala do formy na koláč a rukou a prsty ji roztáhla po celé jeho ploše. Bylo to o moc jednoušší a rychlejší, než těsto vedle rozválet a pak přenést do formy. Pak jsem si připravila tvarohovou náplň - opět jsem jen smíchala všechny potřebné ingredience. Poměr sirupu si zvolte podle toho, jak sladké dezerty máte rádi, mně stačily dvě lžíce (vzhledem k tomu, že na vrchu je ještě sladká drobenka). Tvarohovou směs jsem pak přendala na těsto v koláčové formě a rozprostřela po jejím povrchu. Směs jsem pak pokladla hruškami nakrájenými na půlměsíce. V mixéru jsem smíchala vločky, cukr a máslo a drobenkou pak posypala vrch koláče. Pekl se na 170 stupňů cca 35minut. :) Dobrou chuť! :)


5 komentářů:

  1. Vypadá dokonale! Přesně tento "styl" koláčů mám hrozně ráda... Ještě k němu vidím tu kávičku... Moc jsi mě inspirovala a dnes ho také upeču :-) Akorát asi nesplaším celozrnnou mouku.. :-( Jinak super fotky :-))

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, včera byl upečen, 3/4 už ho je pryč.. Více na blogu :-) Samozřejmě s odkazem na Tvůj blog ;-) Měj se :-)

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Óóó, tak to mě těší velice! :) Jsem moc ráda, že chutnal! U nás padl během jednoho dne. :)) Díky! :) K.

      Vymazat
  3. Nádhera, vypadá výborně, asi ho také udělám :) Stala jsem se pravidelným čtenářem, snad tě to potěší. ;)
    Zvu tě ke mně na giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát, možná se to nezdá, ale je hotový raz dva, příprava je snadná. :) A áááno, těší mě to velmi! Děkuji! :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️