BOOK tips

11:15 Kristýna H. 4 Comments

Po dlouhé době se s vámi zase můžu podělit o několik knižních tipů, které mi během posledních několika měsíců prošlo pod rukama.



Dan Brown - Inferno
Knihu jsem měla půjčenou, takže jsem musela číst poměrně rychle, abych jí zase brzy vrátila. Pokud jste četli nějakou "brownovku", tak jistě vítě, že není problém knihu přelouskat během krátké doby. Je to oddychovka, nelze očekávat nějaké hlubší myšlenky, příběh má jasnou dějovou linku jako ostatní příběhy s Robertem Langdonem jakožto hlavní postavou. Neurazilo, ale ani nenadchlo, je to totiž vlastně pořád stejné. Co se mi ale na těchto knihách líbí, že vás autor vezme na imaginární výlet na působivá, zajímavou historií ošlehaná místa všude po světě.

Jo Nesbo - Sněhulák; Levhart
Knihy jsem četla v opačném pořadí, tedy nejdříve Levharta. A vzhledem k tomu, že v průběhu celé story bylo plno odkazů na Sněhuláka, sáhla jsem po něm ihned po dočtení Levharta. S Nesbem jsem měla zatím jednu zkušenost v podobě Nemesis, která se četla sice dobře, příběh byl zajímavý, nicméně jsem z toho nebyla tak na větvi, jak jsem očekávala (Nesbo teď hrozně frčí, to jste si určitě všimli.:) ) K Vánocům jsem ale dostala Levharta, který byl tenkrát čerstvou novinkou. A musím říct, že je to pecka. Neměla jsem problém se do příběhu ponořit od první stránky, četlo se to opravdu skvěle, téměř jedním dechem. Jak jsem psala, hned na to jsem si přečetla ještě Sněhuláka (zhřešila jsem a vzala do ruky Kindle! :)) ) a zřejmě proto, že jsem mezitím asi nečetla jinou knihu a nedala si pauzu mezi Nesbem a Nesbem, tak mě tolik nepřekvapovaly autorovy vyprávěcí techniky a v určitých pasážích, kdy se snažil vytvářet napětí, jsem už tušila, jakým směrem se děj bude zřejmě odvíjet. Každopádně určitě doporučuji!



Ira Levin - Rosemary má děťátko
Čas od času zajdu do Levných knih, kde najdu různé, pro mě zajímavé tituly, buď ve slevě nebo v edici přímo Levných knih (za pár korun Velký Gatsby, Anna Karenina, Orwellův román 1984 nebo romány od Émila Zoly, které miluji). Tentokrát jsem si tam koupila právě Rosemary má děťátko a Krakatit od Čapka, který tedy zatím čeká v pomyslné frontě na přečtení. Rosemary má děťátko je krátký příběh s jednoduchou dějovou linií protknutou jistým temným napětím, které v závěru vygraduje a konec je poněkud "čekaně - nečekaný". I tato kniha se četla svižně, jako lehké letní čtení (nebo teď spíše v posteli s hrnkem teplého čaje v ruce) určitě doporučuji.

Kronika módy - Abeceda módy
Tak tyto knihy samozřejmě nejsou beletrie, ale musím se též pochlubit. I tyto dva tituly jsem totiž ukořistila v Levných knihách! Už nějakou dobu jsem chtěla nějakou "fashion" knihu, jenže se mi vždycky protočily panenky nad cenami takových knih (jmenujme třeba MÓDA). Abeceda módy stála kolem šedesáti korun, Kronika módy (která je teda skvělá), stála asi 250,-. Kdo nevěří, ať tam běží! :))



Jonas Jonasson - The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeard
Lauren Weisberger - The Devil Wears Prada
Já a angličtina nejsme zrovna nejlepší kamarádky... Dlouho se snažíme najít vzájemné porozumění, ale moc se nám to nedaří... Čas od času ve mě vzplane tužba se konečně ten zpropadený jazyk naučit, ale vždycky mě něco shodí zase zpátky na začátek, kdy mé nadšení okamžitě opadne. Takže pokus č. 2389 si přečíst anglické knihy, hledat slovíčka, snažit se chápat věty a souvětí. Šáhla jsem proto po knihách, které jsem viděla jako filmy, tudíž by se mi tak mohly číst lépe. Tak uvidíme! :) 




A co vy, jakou zajímavou knihu jste si v poslední době přečetli/y? :)




4 komentáře:

  1. Ahoj,
    o Rosemary má děťátko jsem četla na jednom blogu, kde byla také popisována jako dobrá kniha pro oddech :) Ďábel nosí Pradu jsem jsem četla v češtině a bohužel se až tak s filmem neshodovala :/ Pokud nejsi až taková kámoška s angličtinou, jak píšeš, tak si ale myslím, že to bude zbytečně náročné ke čtení. Jsem na tom podobně a jestli mohu doporučit, tak zajdi do Luxoru a tam jsou knihy v angličtině od nakladatelství Penguins readers. Jsou to brožované slabé knihy a jsou rozřazeny podle levelů - je to podle počtu slov. Já když jsem to kupovala, tak stály jedna okolo 150.-Kč, potom jsou i s CD, abys to slyšela. Je super, že tam jsou zpracovány příběhy, co byly i zfilmovány - já četla Billyho Elliota, Forresta Gumpa, ale i klasičtější Vraždu v Orient Expressu od A. Christie... Mám to v rozmezí několika obtížností a teďka už docela zvládám v pohodě i 4. level, což je nějakých 1400-1900 slov.. Hodně mi to rozšířilo slovní zásobu a hlavně ukáže pravý význam slova v "praxi" :-)

    P.S.: Popř. by se možná mohly dát stáhnout i nějaké v pdf :-)

    Tak ať Ti to jde, držím palce!
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tipy na anglické knihy. O edici Penguins vím, pár knížek jsem měla. Ovšem s CD je to zase o další level lepší, to bych zkusila! ;) Já jsem hrozná v tom, že si právě dávám zbytečně velká sousta! :)) Díky! K. :)

      Vymazat
  2. Inferno od Browna je skvělé! Četla jsem od něj víc knížek, ale tahle mě nadchla nejvíc, hlavně to téma - a myslím, že je na něm hodně pravdy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to téma je k zamyšlení, pravda! Mně se tedy nejvíc líbila Šifra. :) Ale všechny jeho knihy, které jsem četla (Šifra, Andělé a démoni, Ztracený symbol, Inferno), tak jsem je zhltla skoro na jeden zátah, jen je to furt na jedno brdo.. :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️