Polenta na sladko

17:39 Kristýna H. 0 Comments

Kolikrát jsem si už říkala, že sem zase musím dát nějaký recept, kolikrát už jsem něco připravovala (například rebarborový koláč) a chtěla jsem se s vámi podělit, jak na to, ale buď se mi nelíbily fotky nebo jsem si nezaznamenala přesné množstí a nebo jsem byla prostě a jednoduše líná... Dneska mě přepadla chuť na sladké (zase), tak jsem rychle zjistila domácí zásoby a kde nic, tu nic (rozuměj čokoláda). Mám doma docela hodně ovoce (hlavně rybíz), takže jsem měla v plánu i péct bublaninu - podle Delicious blog - původní recept je tedy s třešněmi, což už jsem také zkoušela a mohu jen doporučit, dneska přišel ale na řadu rybíz. Ale než jsem se do ní pustila, mé oko padlo ve spíži na polentu. Není to tedy uplně recept, respektive něco světaborného objevného, berte to jako tip na úpravu polenty na sladko - jak říkám, rozhodně nejsem originální, to už tady bylo mnohokrát, nicméně, takhle to můžete prostě zkusit. :)



 Pro dvě až tři osoby

> cca hrneček polenty
> cca dva hrnky vody
> ovoce
> bílý jogurt
> javorový sirup

Polentu uvaříme podle návodu (do vroucí lehce osolené vody vmícháme polentu dokud nezhoustne, minutu vaříme). Zapékací mísu vyložíme pečícím papírem a vzniklou hmotu na něj přelejeme a stěrkou rozetřeme. Necháme vychladnout. Díky pečícímu papíru se dá polenta z pekáčku dobře vyjmout a vedle na prkénku polentu nakrájíme na malé obdélníčky. Na oleji/másle osmahneme z obou stran. Na talíři přidáme jogurt a ovoce podle chuti. Zakapeme javorovým sirupem (či jiným sirupem, případně pocukrujeme, pokud nemáte žádný sirup). A rychlovka na sladko je hotová... :)




0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️