Tanzanie

21:03 Kristýna H. 0 Comments

Určitě se vám také stalo, že se vám některé události ve vašem životě vryly do paměti natolik, že máte pocit, jako by se staly včera. Zrovna jsem nad tím dnes přemýšlela, že už je to dva roky, co jsme navštívili Tanzanii a mně opravdu přijde, jak kdybychom se vrátili teprve před měsícem. Většina lidí u nás spíše navštěvuje sever Afriky - hlavně Egypt a Tunis. A ačkoliv například Egypt má neuvěřitelně zajímavou historii, aktuální situace a dění v této zemi mě k její návštěvě ani trochu neláká. Chtěli jsme vidět skutečnou, autentickou Afriku. Protože když se řekne Afrika, představím si nespoutanou divokou přírodu, horké savany se  zapadajícím sluncem a zvířata, která známe jen ze zoo. Když cestujeme, většinou jezdíme na vlastní pěst, ale přeci jen, jsou určité destinace na světě, kde se raději svěříme do rukou zkušených cestovatelů. V tomto případě jsme si vybrali zájezd do Tanzanie s cestovní kanceláří Mundo. Nebyli jsme s nimi poprvé a opět jsme byli spokojeni. Sešla se zde skvělá parta lidí a během 14 dní, které jsme strávili poznáváním této země východní Afriky, jsme se ani trochu nenudili.
Nebudu do podrobna rozepisovat veškeré zážitky, ty jsem popsala na tomto blogu brzy po našem návratu. Ale tenhle zájezd byl pro mě opravdu výlet do jiného světa. Bylo naprosto neopakovatelné vidět volně se pohybující zvířata - lva otírajícího se o náš džíp, hyenu a supi živořící na mršině, nosorožce v kráteru Ngorongoro nebo žirafy procházející se v brzkém ranním slunci. Ale také tu bohužel byla vidět pro Afriku typická chudoba a špatné sociální podmínky. Co si budeme povídat, jako běloši jsme tam byli prostě za exoty (a taky za chodící peněženky, jak jinak), takže prvních pár dní jsem si musela vyloženě zvyknout, že vyčníváme z davu. Kromě nádherné přírody jsem tu taky konečně ochutnala, jak má chutnat skutečné, výborné a zralé mango! Ach můj bože! :) Myslela jsem si, že nejvíc miluju jahody, ale mango mě teda vyloženě dostalo! Škoda, že není absolutně možné, aby se takhle zralé někdy dostalo k nám.
Posledních pár dní zájezdu jsme strávili na exotickém ostrově Zanzibar, který je součástí Tanzanie. A opět jiný svět. Čtrnáct dní uteklo jako voda, ale těch zážitků bylo nepočítaně a vzpomínky zůstávají. :) Takže pokud vás zajímá, jak celý zájezd probíhal, doporučuji si přečíst tento cestovatelský deník. :)


















0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️