Salát s pečenou červenou řepou

22:33 Kristýna H. 0 Comments

Tak dnes se s vámi podělím o svou večeři. Tedy ne doslova. Zmiňovala jsem se, že jsem pod stromečkem našla kuchařku Deník Dity P. Už když v televizi běžela její kulinářská show, tento recept mě hodně zaujal. Jednoduchý a taaak dobrý. Stačí k tomu rukola (když jsem salát dělala podruhé, přidala jsem si ještě polníček a baby špenát), červená řepa, mozzarela, tymián, med, olivový olej, balsamico, dýňová semínka, citronová kůra, sůl, pepř. Myslím, že veškeré kouzlo tkví ve výborné "zálivce", kterou vytvoříme z medu, olivového oleje, balsamica a tymiánu. Nakrájenou, předvařenou řepu v něm krásně promícháme, osolíme, opepříme, vyskládáme na pečící papír na plech a pečeme cca 25 min na 200 stupňů. Na rukolu si natrháme mozzarelu, posypeme opraženými dýňovými semínky, posypeme nastrouhanou citronovou kůrou. Jakmile je hotová řepa, necháme jí trochu zchladnout a poté také přidáme do salátu. Sůl, pepř a zakápnout olivovým olejem na závěr, a hurá, zázrak je na světě. Jednoduché a senzační! A aby to nebylo jen o salátu, protože to mi jako hlavní jídlo vážně nestačí, přidělala jsem ještě bramborovo-tuňákové karbanátky - uvařila jsem si brambory ve slupce, pak je oloupala, rozmačkala, přidala jsem okapaného tuňáka z plechovky a nakrájenou petrželku (měla být hladkolistá, ale sehnala jsem jen kudrnku), dvě vajíčka plus sůl a pepř. Říkám to pořád, v jednoduchosti je síla! Ale ten salát! Opravdu zařazuji do oblíbených - kombinace rukoly, mozzarely, dýňových semínek a medovo-balsamicové pečené řepy je skvělá!



0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️