Ovesné lívance

21:45 Kristýna H. 4 Comments

Když jsem se začínala zajímat o to, jak změnit svůj jídelníček, jedna z prvních knih, kterou jsem si k tomu pořídila, byla Jídlo jako životní styl od Petra Havlíčka a Petry Lamschové. Když to vezmu kolem a kolem, zase jsem z ní tolik receptů nezkoušela, nicméně jedny lívance si k snídani děláme poměrmě často... A za tu dobu už jsem si je samozřejmě trochu přizpůsobila k obrazu svému...



> cca 100g ovesných vloček
> 100ml mléka
> 2 celá vejce + 4 bílky
> 1 lžička třtinového cukru
> 1 lžička skořice
> 2 lžíce mletých lněných semínek
> 1 lžíce slunečnicových semínek
> 1 lžíce dýňových semínek

Není na tom nic složítého, jednoduše všechny suroviny smícháme dohromady a pak smažíme na pánvi (na sucho nebo lehce vytřené olejem). V původním receptu se počítá se 60g ovesných vloček, ale mám raději, když jsou lívance trochu hutnější. Můžete použít drcené vločky nebo pro "křupavější" verzi ty celé. Dávka vyjde tak na dvě až tři porce. Navíc si přidávám zmíněná semínka, aby byly lívance pro mě zajímavější, takže v tomhle případě záleží na vaší fantazii a co vy máte rádi. Stejně tak s čím budete lívance podávat - s ovocem, bílým jogurtem, polité javorovým nebo jiným sirupem... to nechám už na vás. Tak si nechte chutnat! :)

4 komentáře:

  1. Musím někdy vyzkoušet :P Vypadají velice lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, určitě budou chutnat. :)

      Vymazat
  2. Tiež sa zaujímam o to, čo dávam do úst. Mám už kopu zdravých receptov a ten si vkladám do zbierky! :)

    vladiesblog.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkám si, že moje tělo není popelnice, abych do ní sypala odpadky. :) Jsem ráda, že se recept líbí, věřím, že lívance budou chutnat. :) Taky teď objevuju další a další možnosti úpravy potravin, nové recepty atd... na internetu je ohromná inspirace. :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️