Mangovo-kokosové smoothie

18:22 Kristýna H. 0 Comments

Dneska vám dám tip, jak si připravit super osvěžující smoothie. Tenhle příspěvek jsem původně chtěla nazvat "Vzpomínky na Afriku", protože jestli jsem někdy ochutnala nepřekonatelně dokonalé mango, bylo to v Tanzanii. Aby ne, tam jim mango roste jako u nás jablka. Kokosy na plážích Zanzibaru, pohoda, klídeček, šumění moře... Jak si to připomenout nejen na fotkách? V časopisu Albert v kuchyni mé oko zbystřilo recept na toto smoothie. 


Na dvě porce mi stačilo:

> 1 zralé mango
> šťáva ze dvou kokosů (+ případně dužina na ozdobu)
> 200ml bílého jogurtu

Zralé mango je dnes docela dobře k sehnání na tácku po dvou kusech (k dostání například v Albertu nebo Tescu), řetěžce prodávají manga i na kusy, ale ty jsou většinou potřeba nechat dojít doma v pokojové teplotě (pozor na hnědnutí a následnou hnilobu). Bohužel tato manga se k nám dostávají nedozralá, nedostane se jim tolik potřebného sluníčka, takže jsou samozřejmě chuťově někde jinde, ale někdy se dá narazit na dobrý kousek. A kokos? Zapomeňte na plechovky, kupte si čerstvý. :) V tomhle případě jsem byla i já nováček co se týče otevírání kokosu. Stačilo trochu googlit a za nedlouho už jsem si strouhala čerstvý kokos. Ještě doporučuji při nákupu ořechem zatřást - ujistit se, že je v něm tekutina a zkontrolovat, aby nebyl nikde nahnilý. Jak tedy na otevření? Na skořápce kokosu najdete tři dírky, při čemž pouze jedna je tak měkká, aby se dala prorazit. Mně na to postačil otvírák na víno nebo může použít špejli na špízy atp. Vodu si vylejeme kam potřebujeme. Troubu rozpálíme na 200 stupňů a kokos do ní vložíme na cca půl hodiny. Skořápka buď sama praskne, nebo praskne velmi rychle po silnější aplikaci paličky na maso, jak jsem to udělala já. :) Takže máme kokosovou šťávu, mango zbavíme slupky a nakrájíme na menší kusy. Spolu s jogurtem rozmixujeme ponorným mixérem, nalijeme do sklenic, ozdobíme plátky čerstvého kokosu a můžeme podávat. :)












0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️