Cuketovo-avokádová bábovka

22:03 Kristýna H. 0 Comments

Cuketa. Přiznám se, že pro mě to není až tolik přitažlivá zelenina, ale snažím se jí přijít na chuť a co je poměrně zajímavé, stejně jako mrkev se dá použít i na sladko. Zaujal mě recept v kuchařce Albert Spolu u stolu na cuketovou bábovku. Ale původní recept jsem si tedy upravila k obrazu svému. Nepoužila jsem moučkový cukr, ale agávový sirup a místo másla jsem dala avokádo. Možná si ťukáte na čelo, co je to za úlet. Možná to zní trochu divně, alternativně, zeleně, zdravě. Takové máslo je totiž dobře nahraditelné avokádem a dnes to ani není nijak dražší alternativa, když si představím, kolik stojí máslo a kolik avokádo. Polohrubá mouka se dnes dá také již sehnat v celozrnné verzi, i když je pravda, že to dá práci. Vyrábí jí například firma BioVavřinec (v bio kvalitě).



> 150g cukety
> špetka soli
> 4 vejce
> cca 1 lžíce citronové šťávy (čerstvě vymačkaná)
> 1 avokádo
> 6 lžic agáve sirupu (nebo medu)
> vanilkový lusk
> 1 kelímek husté zakysané smetany

> 250g celozrnné polohrubé mouky
> 1 sáček prášku do pečiva (ideálně bez fosfátů)


Cuketu jsem nahrubo nastrouhala, smíchala se špetkou soli a nechala stát, aby pustila vodu. Z bílků a citronové šťávy jsem si vyšlehala tuhý sníh. Pak jsem si v mixeru rozmixovala avokádo do krémové konzistence (pokud máte zrovna super zralé, stačí rozmačkat vidličkou). Přiznám se, že jsem neměla pravou vanilku, takže jsem místo ní použila vanilkový cukr. Místo toho by se dal ještě třeba použít vanilkový extrakt, máte-li. Rozmixované avokádo, vanilku (vanilkový cukr; extrakt), žloutky a sirup agáve jsem společně vyšlehala. Do této směsi jsem si pak přimíchala zakysanou smetanu a postupně mouku smíchanou s kypřícím práškem. Z cukety jsem vymačkala a vylila nadbytečnou vodu a nastrouhanou cuketu jsem přimíchala do těsta. Nakonec jsem opatrně přimíchala sníh. Těsto jsem nalila do vysypané formy a dala péct do vyhřáté trouby (160 stupňů) zhruba na hodinu (vyzkoušejte špejlí, zda se těsto nelepí). Přeji dobrou chuť. 




0 komentářů:

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️