Recept - kuličky z ovesných vloček

11:49 Kristýna H. 2 Comments

Vánoce už klepou na dveře a je mi jasné, že většina z vás již má cukroví nachystané, takže by bylo zbytečné sem psát recepty na takové kousky, které je dobré nechat odležet, aby dostaly tu správnou chuť. Letos jsem se na cukroví vrhla uplně poprvé a protože mi bílá mouka nesmí přes práh, všechny pečené druhy jsem udělala z mouky celozrnné - pšeničné nebo špaldové. Nepečenému cukroví moc nefandím, ale jedno jsem přeci jen udělala a je výborné! A protože není  potřeba bůh ví jaké uležení, máte-li chuť si připravit ještě jeden druh takhle před Štědrým dnem, ráda se podělím o recept.

Kuličky z ovesných vloček


* 190g ovesných vloček (drcených)
* 100g sušených švestek
* 60g rozinek
* 100g rozemletých dětských piškotů
* 80g - 100g másla (podle potřeby)
* 1 lžička štávy a kůry z citronu (chemicky neošetřeného)
* špetka skořice a rozemletého hřebíčku
* strouhaný kokos na obalování


Na trošce vody opražíme ovesné vločky, přendáme je do mísy,  přidáme rozemleté dětské piškoty, rozmixované švestky a rozinky, koření a kůru a šťávu z citronu. Nakonec zapracujeme změklé máslo a zaděláme na hmotu, ze které vytvarujeme kuličky. Na závěr obalíme v kokosu. Kuličky je pak potřeba skladovat na suchém a chladném místě. Tak dobrou chuť. :-)


2 komentáře:

  1. Ahoj, nejsou náhodou dětské piškoty z té zlé bílé mouky, co ti nesmí přes práh?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou v prodeji i celozrnné piškoty, pane anonymní.

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️