Čtení ze severu

20:26 Kristýna H. 2 Comments

Dnešní příspěvek je sice trochu off topic, nicméně se nemohu nepodělit o tip na kvalitní literaturu. Ráda čtu. Knížky. Nejraději v brožované vazbě. Dobře se čtou a líbí se mi jak je knížka pak "opotřebená". Preferuji zahraniční literaturu (ačkoliv takový Čapek, Lustig nebo Kundera jsou skvělí!). V pubertě jsem silně ujížděla na Stephenu Kingovi. Přečetla jsem spoustu knížek, hltala jsem je. Dnes už po nich tak neprahnu. Postupem času (a asi jak stárnu :)) ) jsem se začala probírat i klasickou literaturou - jako jedny z nejlepších klasik, které jsem četla jsou Zabiják a Člověk bestie od francouzského naturalisty Emila Zoly. A mimochodem takový Milenec Lady Chatterleyové (David Herbert Lawrence) je lepší jak celých pitomých na hlavu padlých Padesát odstínů šedi (je-li řeč o nějaké té erotice). Na co nejsem ale dostatečná stará a zralá jsou knihy od Umberta Eca... Zkoušela jsem dvě, nedočetla ani jednu. Pak mě taky hodně zajímaly příběhy, které vyprávěly o otřesných podmínkách v koncentračních táborech za druhé světové války. V rámci mojí mateřské dovolené (ano, zatím tomu opravdu můžu říkat dovolená) jsem zavítala do knihkupectví s touhou vybrat si nějakou dobrou knížku - ideálně v paperbacku... A šáhla jsem dokonce po třech severských detektivkách - Nemesis od Jo Nesba, Svědkyně ohně od manželů píšících pod pseudonymem Lars Kepler a nakonec Muži, kteří nenávidí ženy od Stiega Larssona (samozřejmě jsem vybrala obálku s fešáckým Danielem Craigem). Četla jsem je přesně v pořadí, ve kterém je jmenuji a kvalita se přesně tak stupňovala! Nemesis byla dobrá kniha, ale uplně na zadek jsem si z ní nesedla. Svědkyni ohně jsem hltala od začátku do konce. A Muži, kteří nenávidí ženy? Prvních sto stran jsem se trochu musela prokousat, ale pak se to vyvinulo v super poustavý příběh! Tolik, že jsem hned po přečtení musela opět naběhnout do Luxoru a koupit si druhý díl (Dívka, která si hrála s ohněm). Takže jestli nevíte, co si přečíst, Larssona vřele doporučuji. Škoda, že se pán nedočkal úspěchu po vydání knih.


2 komentáře:

  1. Já jsem viděla filmovou verzi a z té jsem byla absolutně vedle. Knížka by mohla být ještě lepší... Díky za připomenutí. Kouknu jestli na ni někde narazím :)

    btw. Nevím jestli to tak máš schválně, ale při publikaci komentáře musím opisovat text.. To nemám ráda... Nikdy ty písmenka nepřečtu správně ..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, s všemožnými nastaveními blogu se ještě učím... :)) Takže to ještě upravím. ;)
      Na film se taky chystám, kniha mě vážně nadchla! Čtu teď druhý díl a nemůžu se od té knihy odtrhnout! Takže určitě doporučuji. :)

      Vymazat

⭐️ Všem moc děkuji za komentář! ⭐️